SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

IN|SENSE Design og Interiør - JSHDESIGN AS
Org.nr. 922 329 605


Amtmand Bloms gate nr 6
3015 Drammen


joe@in-sense.no
Telefon (+47) 930 06 239


Salgsbetingelsene er bygget på Forbrukerrådets salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett.

International customers, please contact IN|SENSE at joe@in-sense.no for more info.


KJØPSAVTALEN
Ved bestilling hos IN|SENSE vil du motta en ordrebekreftelse. Alle bestillinger tar forbehold om varetilgjengelighet og at gjennomføring av bestilling er mulig fra leverandør.

Dersom varen du har bestilt er utsolgt vil du få beskjed om dette. Dette kan gi noe utvidet leveringstid. IN|SENSE tar forbehold om utgåtte varer.

Bestillingsvarer har noe lenger leveringstid og du vil motta informasjon om dette når vi har mottatt din ordre.


BESTILLINGSVARER
Bestillingsvarer kan ikke returneres. Dette kan f.eks. være stoler, spisebord, sofaer, gulvtepper, og andre møbler som bestilles på forespørsel. Er du usikker på størrelse, materialer, farger eller lignende, er du alltid velkommen til å kontakte oss, slik at vi kan hjelpe deg.

 

PRISER
Alle priser er oppgitt i NOK ink. merverdiavgift. Prisene inkluderer ikke frakt. Frakt pålegges ved utsjekk i kassen. IN|SENSE kan til enhver tid endre prisene på nettsiden. Prisjusteringer vil ikke pålegges bestillinger som er sendt ordrebekreftelse på. IN|SENSE tar i alle henseender forbehold om pris- og trykkfeil på nettsiden.


FRAKT
Frakt beregnes etter satser basert på volum og vekt og vil utregnes automatisk i kassen ved utsjekk. Produkter kan også hentes fraktfritt etter avtale. Forhandlere har egne satser.

 

BETALING
Her kan du betale med Vipps, Visa og Mastercard. Ønskes annen betalingsform, ta kontakt på joe@in-sense.no før bestilling. Er du forhandler kan du motta faktura.

 

FORBEHOLD
Vi gjør alt vi kan for å sikre at priser, tilbud, designnavn, leverandørnavn og annen informasjon er oppført korrekt på hjemmesiden vår. Vi tar likevel forbehold om pris- og stavefeil samt avgiftsendringer. Om vi oppdager en prisfeil i forbindelse med at du foretar et kjøp på nettet, kontakter vi deg snarest for å opplyse om dette.


HENTING OG LEVERING
På in-sense.no kan du bestille varer til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen (ta kontakt på joe@in-sense.no for bestilling til områder som ligger utenfor våre fraktsoner for nettbutikk). Ved bestilling av lagerførte varer regnes 5-7 virkedager for levering om ikke annet er oppgitt. Ved kjøp av bestillingsvarer vil du bli kontaktet med estimert leveringstid. Leveringstidene kan ikke garanteres og må anses som veiledende. IN|SENSE tar ikke ansvar for forsinkelser som ligger utenfor IN|SENSEs kontroll. I perioder med mye trafikk hos oss, distribusjons- eller produksjonspartner - vil det kunne ta noe lengre tid. Våre leveranser kan komme oppdelt og til ulik tid, avhengig av produktets opphav.

 

Dersom du velger å hente varen din hos IN|SENSE i Amtmand Bloms gate 6 betaler du ikke frakt. Når bestillingen din er klar til avhenting vil du motta en bekreftelse på epost. Denne eposten må fremvises ved henting sammen med gyldig ID.


IN|SENSE forbeholder seg retten til å kansellere ordren dersom den ikke er avhentet innen 30 dager fra melding om henteklar ordre er sendt - dette gjelder kun om ikke annet er avtalt. 


UNDERSØKELSE AV VAREN
Etter at du har mottatt varen(e) skal du så snart som mulig undersøke om leveringen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om varen(e) har feil eller mangler, og om varen(e) har blitt skadet i transport. 

For møbler som leveres på dør skal eventuelle transportskader meldes til sjåføren før eventuelle fraktpapirer signeres slik at skaden(e) blir registrert hos transportfirmaet. Deretter skal du så snart som mulig gi beskjed til IN|SENSE.

 

TRANSPORTSKADER
Dersom en vare ankommer skadet skal eventuelle transportskader meldes til sjåføren før eventuelle fraktpapirer signeres slik at skaden(e) blir registrert hos transportfirmaet. Deretter skal du så snart som mulig gi beskjed til IN|SENSE. Alle skader skal dokumenteres med bilde(r) eller video. Dette gjelder også ødelagt emballasje ved transportskader. Dokumentasjon på skade(r) legges ved eller leveres med henvendelsen.


REKLAMASJON
Alle varer kjøpt hos IN|SENSE er omfattet av lov om forbrukerkjøp, hvilket fastsetter to års reklamasjonsrett. Denne reklamasjonsretten forlenges til fem år dersom varen er ment til å vare vesentlig lengre. Reklamasjonsrett innebærer at du som kunde kan fremme krav om avhjelp som følge av mangler ved en vare. En mangel er et avvik mellom det som er levert og det som med rimelighet kan anses som avtalt eller klart forutsatt etter kjøpsavtalen.


I vurderingen av om det foreligger en mangel ved en vare tas forhold som feil bruk, manglende vedlikehold, osv i betraktning. Skader som følge av normal slitasje og uaktsom bruk er ikke mangler og derfor ikke avhjelpsberettiget.


For varer som er tilsendt skal du undersøke disse og melde tilbake til IN|SENSE innen 7 dager dersom forsendelsen er skadet når du mottar den eller varen ikke er det som er beskrevet på ordrebekreftelsen.

Ved reklamasjoner eller transportskader, ta kontakt på epost joe@in-sense.no eller telefon +47 930 06 239.

Den mangelfulle, skadde eller feilleverte varen skal returneres til vår fysiske butikk IN|SENSE Design og Interiør, Amtmand Bloms gate nr 6, 3015 Drammen eller sendes til denne adressen:


IN|SENSE Design og Interiør
JSHDESIGN AS


Amtmand Bloms gate nr 6
3015 Drammen


Ta med eller legg ved kvittering ved reklamasjoner.

IN|SENSE refunderer fraktomkostninger som er forbundet med retur dersom reklamasjonen godkjennes som avhjelpsberettiget.


GARANTI
Garanti som gis av produsenten gir deg rettigheter i tillegg til de rettighetene du allerede har i samsvar med ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i dine rettigheter.


ANGRERETT
Ved kjøp på nett har du som kunde rett til å angre kjøpet ditt etter angrerettlovens bestemmelser. IN|SENSE tilbyr sine kunder 30 dagers angrerett. Angreretten løper fra den dagen melding om henteklar ordre er sendt. Angreretten kan benyttes både ved retur av varer per post eller retur i butikk mot fremvisning av kvittering og utfyllt angrerettskjema. Skjema finner du her. Ved å benytte deg av angreretten får du refundert varebeløpet eksklusive leveringsfrakt. Produktet skal returneres uten skader og i originalemballasje. Frakt- og returkostnader bæres av kunden (jf. Angrerettloven § 15 første ledd), og du står fritt til å sende produktet med post eller gjøre avtale om fysisk levering

 

Vi anbefaler varsom håndtering av alle varer. Dette fordi varer som returneres ikke skal være brukt og emballasjen skal være i samme stand som da du mottok den. 
Emballasje kan åpnes og varen kan undersøkes, men varen skal ikke være brukt.
Eventuell forsegling på varer skal ikke være brutt. 

Ved retur av elektriske artikler (herunder lamper, audio, kjøkkenmaskiner osv) skal disse ikke ha blitt tilkoblet strøm.

Dersom en vare blir returnert skadet eller med skadet eller uoriginal emballasje forbeholder IN|SENSE å gjøre en forholdsmessig reduksjon av returbeløpet basert på varens verdireduksjon i samsvar med angrerettloven § 25(3).  For skadet eller uoriginal emballasje reduseres refusjonen med 25 %.

 

Når returen er godkjent av IN|SENSE, betaler vi tilbake beløpet eksklusive leveringsfrakt etter et eventuelt fratrekk for verdireduksjon. Vær oppmerksom på at det kan gå litt tid før beløpet er tilgjengelig på din konto.

Varer kjøpt på www.in-sense.no kan returneres eller byttes i vår butikk eller sendes i retur til følgende adresse:


IN|SENSE Design og Interiør
JSHDESIGN AS


Amtmand Bloms gate nr 6
3015 Drammen


Unntak fra angeretten
Angreretten gjelder ikke for vare(r) som er fremstilt etter kundens spesifikasjoner eller som har fått et tydelig personlig preg. Eksempler på dette er om du bestiller en sofa, stol eller varer som ikke føres på lager, med et spesifikt stoff eller materiale som produseres etter dine ønsker.

Angreretten gjelder heller ikke for forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, der forseglingen er brutt etter levering, eksempelvis håndklær, dyner, puter, sengetøy, laken, intimprodukter osv.


AVHJELP
IN|SENSE skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet iverksette tiltak for å rette på mangelen.

Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med IN|SENSE betaler ikke IN|SENSE disse utgiftene.


UAVHENTEDE PAKKER
Ved uavhentede pakker vil kunden bli fakturert bestillingen i sin helhet, inklusive fraktkostnader. Angreretten gjelder kun ved retur med utfylt angreskjema.


BYTTE OG RETUR
Varer kan returneres i butikk eller per post. Ved retur kan kunden velge å bytte i andre varer eller å bli refundert beløpet. Retur av varer enten ved bruk av bytterett eller angrerett forutsetter at varen(e) som returneres ikke er brukt og returneres tilbake i original emballasje uten skader. 


Varer kan returneres i butikk eller ved å sende de til følgende adresse:


IN|SENSE Design og Interiør
JSHDESIGN AS


Amtmand Bloms gate nr 6
3015 Drammen


Ta med eller legg ved kvittering.


REKLAMASJON
Dersom du ønsker å reklamere på et produkt, ta kontakt snarest på joe@in-sense.no. Produktet/produktene må sendes i retur, slik at IN|SENSE får mulighet til å utbedre eventuelle feil. Produksjonsfeil kan skje og vi erstatter selvsagt dette kostnadsfritt. Er varen tatt i bruk har du ingen reklamasjonsrett.​

 

EKSTRAORDINÆRE FORHOLD
IN|SENSE er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis IN|SENSE godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor IN|SENSEs kontroll, og som IN|SENSE ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av.


IN|SENSE er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra IN|SENSE sin side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.


FORCE MAJEUR
Er IN|SENSE forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av omstendigheter partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, lockdown, epidemi- og pandemihendelser, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av råvarer, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er IN|SENSE fritatt for alt annet ansvar enn kundens ønske om kansellering av ordre og reklamasjonstilfeller.


FORBEHOLD
Det tas forbehold om skrivefeil og eventuelle prisendringer. Fargen på bildene vil være ulike fra skjerm til skjerm og det kan derfor være noe avvik mellom varen du mottar og bildet på skjermen din.

SIKKERHET/PERSONOPPLYSNINGER
For å kunne betjene deg på best mulig måte, er det nødvendig at IN|SENSE har tilstrekkelig informasjon om deg som kunde. Interne rutiner gir ikke rom for at utenforstående kan tilegne seg sensitiv eller kritisk informasjon om eksisterende kundeforhold.

Informasjon om deg vil aldri selges, byttes eller på annen måte videreformidles uten at du har godkjent dette. Alle sider ved lagring av informasjon er sikret på en forsvarlig måte.


KUNDENS PLIKTER
Kunden plikter seg til å sette seg inn i IN|SENSEs vilkår og betingelser.